Jak podłączyć alternator w Bisonie
Niezależnie od tego, czy musisz zainstalować nowy alternator, czy naprawić istniejący, ważne jest, aby postępować zgodnie z instrukcjami producenta. Właściwa instalacja i zabezpieczenie może zapobiec uszkodzeniu alternatora i układu ładowania, zapewniając jednocześnie właściwą ochronę akumulatora.
Przed zakończeniem instalacji ważne jest, aby upewnić się, że wyjście alternatora dociera do akumulatora. Często robi się to poprzez podłączenie wejścia do cewki rozruchowej. Alternatywnie, do pomiaru napięcia alternatora można użyć woltomierza. Jeśli napięcie jest wyższe niż napięcie akumulatora, to alternator może produkować zbyt dużo mocy.
Podczas procesu instalacji konieczne będzie obrócenie paska napędowego, aby upewnić się, że jest on prawidłowo podłączony. Konieczne będzie również sprawdzenie napięcia paska pod kątem zużycia lub uszkodzenia. Jeśli pasek jest zużyty, będzie powodował hałas i odchylenie o pół cala lub więcej. Jeśli pasek jest zużyty, należy go wymienić. Pas powinien być również umieszczony na gładkich kołach pasowych.
Dobry system ładowania to taki, który izoluje akumulator od innych systemów. Zapobiega to uszkodzeniu akumulatora przez korozję i gromadzenie się kwasu. Akumulator powinien być czyszczony i konserwowany, a kable ładowania czyszczone i smarowane.
Jeśli akumulator jest w dobrym stanie, powinien mieć napięcie między 14 a 14,7 V na biegu jałowym. Zwiększenie napięcia o pół wolta może skrócić czas ładowania o połowę. Pełny akumulator będzie w stanie dostarczyć do 100 amperogodzin prądu w ciągu godziny. Jednak akumulator w końcu stanie się odporny na przepływ prądu z alternatora. Może to być spowodowane przez czynniki środowiskowe, warunki otoczenia i inne czynniki.
Dobry system ładowania posiada również kontroler ładowania DC do DC, który działa jako izolator akumulatora. Może to zapobiec uszkodzeniu akumulatora przez alternator, a także działa jako środek ochrony akumulatora przed czynnikami środowiskowymi.
Niektóre alternatory mają specjalny obwód wyczuwania, który włącza alternator, gdy zaczyna się kręcić i wyłącza, gdy się zatrzymuje. Jest to znane jako alternator jednoprzewodowy. Zaleca się wymianę paska napędowego przy wymianie alternatora. Jeśli nie jesteś pewien, czy pasek napędowy wymaga wymiany, poproś o pomoc warsztat samochodowy.
Jeśli pasek napędowy jest zużyty, alternator może nie być w stanie dostarczyć wystarczającej ilości energii do akumulatora. Jeśli alternator nie jest w stanie naładować akumulatora, układ ładowania zacznie szwankować. Może to skutkować dymieniem lub wyładowaniem tworzywa sztucznego. Może to być spowodowane usterką regulatora, ładowarki lub samego alternatora.
Oprócz paska należy również wymienić alternator. Być może trzeba będzie sięgnąć po schemat przebiegu paska pod maską. Jeśli nie masz dostępu do paska napędowego, możesz zdjąć pasek serpentynowy, a następnie poluzować napinacz, sprężynując go.
Podobne tematy