Jak podłączyć alternator do zwarcia
Dodanie alternatora GM do pojazdu to dobry sposób na naładowanie akumulatora podczas jazdy. Zwiększa on również moc układu elektrycznego. Jednak podłączenie alternatora do zwarcia nie zawsze jest prostym zadaniem. Musisz wiedzieć trochę o obwodach elektrycznych i mieć pod ręką kilka narzędzi, które pomogą Ci wykonać pracę.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to ustalić, gdzie zamierzasz zamontować alternator. Istnieje wiele opcji montażu dostępnych, ale musisz upewnić się, że twój alternator będzie pasował. Niektóre samochody mogą mieć specjalny ekstra długi wspornik, który jest przykręcony do bloku silnika, ale nie wszystkie pojazdy mają taką opcję. Alternator może być również zamontowany na tylnej części bloku silnika lub na wsporniku konwersji. Jeśli chcesz zamontować alternator z przodu bloku silnika, będziesz musiał zamontować go w pozycji, która pozwoli na bieg koła pasowego wzdłuż koła pasowego wału korbowego i pompy wodnej.
Następnie należy poprowadzić kabel alternatora do zacisku akumulatora pod napięciem. Kabel powinien być zabezpieczony za pomocą taśmy izolacyjnej. Trzeba będzie również podłączyć kabel do cewki rozrusznika. Możesz również podłączyć kabel do woltomierza i zmierzyć napięcie, jeśli go masz. Odczyt powinien być gdzieś pomiędzy 12,5 a 12,8 V. Jeśli odczyt jest niski, może to oznaczać problem z kablem. Może być również konieczne dodanie przewodu obejściowego do wiązki przewodów.
Dodatkowo będziesz musiał sprawdzić napięcie na alternatorze. Można to zrobić za pomocą multimetru, lub można spróbować użyć małego światła ostrożności 12 V. Alternator powinien dawać 13,8 V, co jest po niskiej stronie, ale jest uważane za minimum. Jeśli odczyt napięcia jest poniżej 13,8 V, być może trzeba będzie sprawdzić regulator napięcia. Jeśli regulator napięcia działa nieprawidłowo, może nie być w stanie naładować akumulatora.
Kolejną dobrą rzeczą, aby wiedzieć o okablowaniu alternatora do zwarcia jest to, że istnieje kilka różnych typów alternatorów. Możesz mieć alternator z trzema przewodami lub alternator z dwoma przewodami. Możesz również mieć wewnętrznie regulowany alternator. Dwuprzewodowy alternator jest zazwyczaj tańszą opcją. Posiada czerwony przewód, który służy do dostarczania energii do pojazdu, oraz czarny przewód, który służy do uziemienia. W zależności od samochodu, przewody mogą mieć różne kolory. Czerwony przewód jest zwykle dodatni przewód, i jest zwykle grubsze i ma o-ring na nim. Czarny przewód jest zwykle przewodem ujemnym i jest zwykle czarny.
Jeśli nie jesteś pewien, który przewód idzie gdzie, możesz sprawdzić instrukcję serwisową. Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi, możesz odwiedzić lokalny sklep z częściami samochodowymi, aby uzyskać niewielką pomoc. Mogą mieć zestaw testowy alternatora, który pomoże Ci zdiagnozować alternator.
Artykuł powstał we współpracy z serwisem https://zum-fitness.pl/.
Podobne tematy