Jak podłączyć alternator z regulatorem
Czy masz nowy alternator lub pracujesz na starszym samochodzie, istnieje wiele różnych kroków do naśladowania. Po pierwsze, trzeba będzie wyjąć akumulator i odłączyć źródło zasilania. Następnie będziesz musiał podłączyć dodatnie i ujemne kable alternatora do akumulatora. Jeśli masz problemy, być może trzeba będzie poluzować linki alternatora.
W zależności od Twojego alternatora, są dwa lub trzy przewody. Każde wyprowadzenie ma swój kolor. Kolor powie Ci, czy połączenie jest pozytywne lub negatywne. Ogólnie rzecz biorąc, dodatni przewód będzie czerwony i negatywny będzie czarny. Jeśli nie jesteś pewien koloru, możesz sprawdzić w Internecie.
Przewód dodatni jest zwykle podłączony do dodatniego zacisku akumulatora. Jeśli akumulator jest słabo naładowany, powinieneś sprawdzić napięcie za pomocą woltomierza. Odczyt napięcia powinien zawierać się w przedziale od 12,5 do 12,8 V. Jeśli napięcie jest zbyt niskie, przewody mogły się stopić. Może to być niebezpieczne. Dobrym pomysłem jest użycie taśmy elektrycznej, aby zabezpieczyć połączenia.
Przewód ujemny idzie do ujemnego zacisku akumulatora. Ten przewód również wymaga szczególnej opieki. Jeśli nie jest on podłączony, może dojść do zwarcia i spowodować przepływ dużych ilości prądu przez przewód. W zależności od pojazdu, zacisk ujemny może znajdować się na podwoziu lub na tylnej pokrywie alternatora.
Przewód wyczuwania napięcia dodatniego jest podłączony do dodatniego zacisku akumulatora. Jest to przewód, który sygnalizuje alternatorowi, że ładuje lub rozładowuje akumulator. Przewód ten jest zwykle chroniony przez topikowy link. Jeśli przewód czujnika napięcia zostanie odłączony od dodatniego bieguna akumulatora, może to spowodować uszkodzenie akumulatora. Bateria może również umrzeć, jeśli napięcie pozostanie zbyt wysokie.
Regulator napięcia, który zwykle znajduje się z boku alternatora, to urządzenie pomagające regulować napięcie alternatora. Regulator ma zazwyczaj prostokątne plastikowe gniazdo z tyłu. Większość nowszych pojazdów ma wewnętrzny regulator. Jednak niektóre starsze samochody nadal mają zewnętrzne regulatory. Jeśli nie jesteś pewien, który regulator posiadasz, być może będziesz musiał kupić nowy.
Regulator można łatwo wyjąć. Może być konieczne, aby usunąć alternator z pojazdu pierwszy. Ważne jest, aby mieć pojęcie o obwodach elektrycznych przed rozpoczęciem. W niektórych pojazdach późnych modeli do sterowania mocą alternatora wykorzystywany jest komputer silnika. Będziesz musiał również odłączyć moduł zasilania i usunąć całą izolację.
Regulator napięcia posiada również mały zacisk, który jest wykorzystywany przez cewkę rozrusznika. Ten mały terminal jest gorący, gdy silnik jest uruchamiany. Gdy silnik jest wyłączony, ten zacisk jest odłączony i jest używany jako wzbudzacz. Ponadto, przewód wejściowy zapłonu jest również podłączony do regulatora napięcia. Jeśli zapłon jest włączony, przewód ten włącza regulator i ładuje alternator.
Podobne tematy