Zrób to sam

Blog Zrób to sam to miejsce, w którym dowiesz się jak samodzielnie wykonać różne projekty. Poznasz porady i wskazówki dotyczące różnych tematów.

Jak podłączyć alternator w ciągniku

Jak podłączyć alternator w ciągniku

Niezależnie od tego, czy instalujesz nowy alternator w swoim ciągniku, czy też naprawiasz go, możesz zastanawiać się, jak podłączyć go do pojazdu. Ważne jest, aby używać odpowiednich narzędzi i materiałów, aby uniknąć uszkodzenia elementów elektrycznych. Istnieje kilka podstawowych kroków, które możesz wykonać, aby podłączyć alternator do swojego ciągnika.

Na początek odłącz ujemny zacisk od akumulatora ciągnika. Jest to ważny krok, ponieważ alternator jest zaprojektowany tak, aby znajdował się jak najbliżej silnika. Pomaga to utrzymać alternator w dobrej pozycji i chroni akumulator przed przeładowaniem. Pozostawienie podłączonego ujemnego zacisku może spowodować problemy.

Po odłączeniu ujemnego zacisku, nadszedł czas na podłączenie dodatniego przewodu z akumulatora. Przewód ten powinien być wystarczająco długi, aby podłączyć się do tego samego zacisku na cewce rozrusznika, co przewód wyjściowy alternatora. Idealnie byłoby, gdyby przewód ten był bez lutu. Jeśli nie jest, to jest to dobry pomysł, aby użyć bezlutowego złącza pierścieniowego. Użycie złącza pierścieniowego pomoże uchronić przewód przed splątaniem.

Następnie podłącz do drutu końcówkę wyjściową z tyłu alternatora. Możesz również podłączyć kołek wyjściowy do cewki rozrusznika. Dobrym pomysłem jest użycie woltomierza, aby sprawdzić swoje połączenia. Można go znaleźć w tym samym otworze co amperomierz. Zobaczysz, że przez ten przewód przepływa bardzo mało prądu.

Następnie podłącz przewód ładowania akumulatora do alternatora. Ten przewód powinien być spleciony z przewodem o grubości 14. Będziesz chciał się upewnić, że jest on podłączony do światła ostrzegawczego 12 V. Być może trzeba będzie użyć bezlutowego złącza doczołowego, aby wykonać splot. Przewód ładowania akumulatora pomoże naładować akumulator podczas pracy ciągnika.

Należy również upewnić się, że trzpień wyjściowy alternatora jest zamontowany wystarczająco wysoko w stosunku do silnika. Jest to ważne, ponieważ moc wyjściowa alternatora może być kontrolowana przez cewkę polową w wirniku. W niektórych przypadkach, może być konieczne zainstalowanie dużego obciążenia, aby zapewnić, że alternator jest w stanie wyprowadzić wystarczająco dużo mocy, aby spełnić Twoje potrzeby. Im większe obciążenie, tym większa moc alternatora.

Po prawidłowym podłączeniu alternatora, nadszedł czas, aby go włączyć. Może być konieczne, aby to zrobić poprzez obroty silnika. Kiedy silnik pracuje, będzie produkował 14 do 14,5 Vdc, co jest wyjściem alternatora. Wyjście alternatora będzie wymagało odpowiedniej regulacji, aby alternator dostarczał odpowiednią ilość energii do akumulatora.

Możesz również chcieć zainstalować przewód czujnika napięcia, aby monitorować wyjście alternatora. Jest to stosunkowo proste zadanie. Składa się z małego przewodu, który jest podłączony do głównego zacisku akcesoriów. Ten zacisk jest tam, gdzie stacyjka dostaje zasilanie i gdzie przełącznik świateł dostaje zasilanie. Przewód wykrywający napięcie będzie działał tylko wtedy, gdy jest wystarczające napięcie, aby go wykryć.

Podobne tematy