Jak podłączyć akumulator do lodówki
Przeprowadzenie szybkiego testu obciążeniowego na akumulatorze samochodowym jest dobrym sposobem na sprawdzenie, czy regulator/prostownik spełnia najważniejszą funkcję. Dobry regulator/prostownik będzie miał pulsujące wyjście DC, zapewniając, że akumulator otrzyma stałe napięcie. Nieprawidłowo działający regulator/prostownik będzie wysyłał wysoki prąd do akumulatora, powodując jego uszkodzenie.
Dobry regulator/prostownik będzie również w stanie zapewnić stabilne i niskie tętnienia na wyjściu. Aby to osiągnąć, prostownik musi być skalowany do rozsądnego napięcia. Można to zrobić poprzez dodanie transformatora step-down do istniejącego układu. Zapewni to bezpieczną izolację od linii energetycznej.
Innym dobrym sposobem na zmierzenie mocy wyjściowej Twojego regulatora/prostownika jest podłączenie lampy testowej 12V do jego przewodu dodatniego. Po uruchomieniu silnika, napięcie powinno być o kilka woltów niższe niż normalnie. Dzieje się tak dlatego, że regulator napięcia obniża napięcie z wysokiego poziomu. Jednak po uruchomieniu hamulców napięcie powinno spaść o około jeden wolt.
Prawidłowo działający regulator/prostownik będzie również w stanie wyświetlić czerwoną sondę dodatnią i czarną ujemną na pinach złącza po stronie R/R urządzenia. Umieszczenie tych dwóch sond na akumulatorze pozwoli Ci wykonać test napięcia wyjściowego. Gdy to zrobisz, możesz odłączyć przewody dodatni i ujemny od akumulatora.
Innym dobrym sposobem na sprawdzenie, czy Twój regulator/prostownik spełnia swoją funkcję jest przetestowanie wyjścia cewki alternatora/statora. Jeśli masz na przykład turbinę wiatrową z podwójnym wyjściem, może być konieczne podłączenie drugiego stojana do cewki alternatora/statora. Pozwoli to na przetestowanie napięcia wyjściowego obu stojanów.
Jeśli masz turbinę wiatrową z pojedynczym wyjściem, może być konieczne wykonanie tego testu tylko na stojanie. W takim przypadku należy podłączyć czerwony i zielony przewód do stojana. Czerwony przewód podłączy się do dodatniego przewodu akumulatora, natomiast zielony przewód podłączy się do ujemnego przewodu akumulatora.
Wykonując szybki test obciążenia, możesz również wykonać podobny test na stojanie swojego silnika. Pulsujące wyjście prądu stałego twojego prostownika powinno znajdować się w niskim lub średnim zakresie, natomiast najbardziej rudymentarny test powie ci, czy alternator/stator produkuje najwięcej mocy.
Podczas wykonywania testu powinieneś również upewnić się, że masz solidne uziemienie dla prostownika. Dzieje się tak dlatego, że jeśli wyjście prostownika pulsuje, oznacza to, że akumulator otrzymuje w jednym momencie maksymalne napięcie. Jest to ważna cecha prostownika mostkowego. Jeśli masz regulator/prostownik, który pełni bardziej złożoną funkcję, możesz podłączyć masę do samego urządzenia. Może to być ciekawy wyczyn, ale prawdopodobnie okaże się niemożliwy.
Możesz również rozważyć regulator/prostownik z aktywnym ogranicznikiem prądu. Ograniczy to prąd do bezpiecznego poziomu i zapewni, że akumulator nie zostanie przeładowany.
Podobne tematy