Jak podłączyć schemat alternatora do właściwych komponentów
Niezależnie od tego, czy instalujesz nowy alternator w swoim pojeździe, czy przerabiasz stary, wiedza o tym, jak połączyć schemat alternatora z odpowiednimi komponentami może sprawić, że proces ten przebiegnie bezproblemowo. Schemat zapewnia wizualną reprezentację połączeń elektrycznych, a także fizyczny układ obwodu.
Najpierw będziesz chciał podłączyć akumulator do alternatora. Będziesz musiał przeprowadzić 10-gauge drutu przez stadninę wyjściową alternatora, aby połączyć go z akumulatorem. Użyj bezlutowego złącza pierścieniowego, aby podłączyć przewód do stadniny wyjściowej alternatora. Jeśli masz rozrusznik, będziesz musiał również podłączyć cewkę rozruchową do dodatniej linii akumulatora. Jeśli masz małe 12-woltowe światło ostrzegawcze, możesz je podłączyć szeregowo z przewodem.
Następnie będziesz chciał podłączyć przewód wykrywający napięcie. Przewód ten będzie służył do wykrywania napięcia w Twoim akumulatorze i przesyłania go do regulatora napięcia. Regulator napięcia będzie wtedy włączał rozrusznik. Będziesz musiał również podłączyć ten przewód do złączy wiązki Twojego samochodu.
Alternator posiada trzy główne przewody. Przewody te są podłączone do akumulatora, regulatora napięcia i samego alternatora. Każdy przewód jest przeznaczony do pełnienia innej funkcji. Przewód ujemny jest uziemiony, natomiast przewód dodatni jest bezpośrednio podłączony do akumulatora. Przewód zasilający dostarcza prąd do alternatora, natomiast przewód wzbudzający generuje napięcie potrzebne do pracy alternatora.
Przewód wejściowy zapłonu jest podłączony do przełącznika klucza i włącza regulator napięcia. Będziesz musiał również podłączyć przewód wykrywania napięcia do akumulatora. Jeśli masz system ostrzegawczy na desce rozdzielczej, będziesz musiał również podłączyć przewód wykrywania napięcia do lampy ostrzegawczej.
Jeśli masz elektroniczny regulator napięcia, również będziesz musiał podłączyć go do akumulatora. Jest to typ regulatora napięcia, który został wprowadzony w połowie lat 70-tych. Obecnie wiele późnych modeli pojazdów wykorzystuje komputer silnika do sterowania mocą alternatora. Będziesz musiał również podłączyć dodatni kabel akumulatora do dodatniego zacisku akumulatora, a ujemny kabel akumulatora do ujemnego zacisku akumulatora. Jeśli Twój samochód nie posiada regulatora napięcia, musisz upewnić się, że podłączyłeś dodatni i ujemny kabel akumulatora do dodatniego i ujemnego zacisku akumulatora.
Jeśli masz kabel do ładowania akumulatora, będziesz musiał również podłączyć go do dodatniego i ujemnego zacisku akumulatora. Pozwoli to alternatorowi na ładowanie akumulatora. Ponadto, trzeba będzie upewnić się, że kabel jest izolowany i zabezpieczony. Będziesz także chciał użyć opasek kablowych, aby zabezpieczyć kabel.
Oprócz akumulatora i regulatora napięcia, będziesz musiał podłączyć alternator do cewki rozrusznika. Jest to ważne, ponieważ rozrusznik zużywa dużo prądu. Ponadto, będziesz musiał podłączyć przewód o przekroju 10 do cewki rozrusznika. Musisz również podłączyć mały przewód z zacisku F dynamo do zacisku IND alternatora.
Podobne tematy